Стъкленият трон - Сара Дж. Маас/ Throne of glass - Sarah J. Maas (book review)

October 17, 2015

Селена Сардотиен е асасин и то може би е правилно да се каже, че е най-добрият в света. Но се е оставила да бъде хваната и излежава присъда в мините на Ендовиер. Един ден идва Капитанът на стражата със сделка, която няма как да бъде отказана. Селена трябва да представлява принца в турнир срещу други опасни асасини и крадци в замяна на свободата й. Само че не всичко изглежда толкова лесно, колкото е на думи.

След прочитането на много ревюта на книгата из блоговете, всички от които бяха напълно положителни, реших да й дам шанс. Още повече за решението ми ми помогнаха обясненията за Селена, че е точно мой тип героиня. Е, мога да кажа, че не останах разочарована. 

Тази книга съдържа трите важни за мен неща, а именно: много действие, силен главен герой и не чак толкова натрапчиви отношения между героите. Като всички тези неща се редуват в перфектната синхронност, така че да не стане скучно.

Хареса ми света, който авторката е изградила, голямо разнообразие от най- различни неща. Описанията правят всичко много лесно за представяне. По тяхно отношение авторката се е справила изключително добре. Книгата върви много бързо и леко, въпреки всичко, което се случва в нея. Изпълнена е с действие, напрежение, мистерии и чувства. Няма поредица от едни и същи моменти, които да ме накарат да прелиствам страници или да чета, просто за да свършат и да премина към т.нар. по-интересни. Точно редуванията в историята те карат да искаш да продължаваш да четеш. А главите понякога завършват по такъв начин, че не можеш да спреш дори да е станало твърде късно през нощта.

В ролите на героите имаме толкова интересни личности за всеки вкус и интерес, които нямаше как да не ми направят впечатление!

Селена Сардотиен е едно силно, смело, дръзки и уверено момиче което е преживяло толкова много неща и все още върви смело и преследва целите си. Знае какво иска и не се страхува сама да търси отговорите на нещата, които иска да разбере. Хареса ми това че не е толкова идеализирана и си има своите моменти на слабост, които я правят още по-добра и истинска като герой.

Още от началото ми хареса един герой и това беше Каол Уестфол. Като махнем леко грубото му поведение понякога, той е един страхотен приятел, а външният му вид само добавя повече към него. С напредването на историята и като треньор на Селена за турнира можем да видим омекването му, което той така умело иска да прикрие.

Дориан и неговите очи (винаги отделям специално внимание на цвета) ме поставиха в затруднение, защото все още нямам точно определено мнение за него. Прекалено мил и спокоен ми се стори, а няма да лъжа, че очаквах повече, но това не ми попречи да не го харесам. Моментите на него и със Селена са едни от любимите, на повечето, от които се смях с глас. Да не говорим, че,прави едни он най-прекрасните подаръци.

В Нехемия ми направиха впечатление смелостта й и това че е готова на всичко за тези, които обича.

Като цяло книгата напълно удовлетвори очакванията ми, дори мога да кажа, че ги надмина малко или много. Остави ме с голямото желание да чета следващата книга. Ако обичате постоянното действие и напрежение, написани по един интересен начин и герой, които са силни сами по себе си прочетете тази книга!

ENGLISH
After reading so many reviews for this book and all of them were completely positive I've decided to give it a chance. Furthermore the main character is exactly my type.  I can say that I was not disappointed.

This book has the three important things for me: action, a strong main character and romance that is not so intrusive. And all of those things are in a perfect order in the book so you won't get bored.

I was really impressed by the characters.
Celaena Sardothien is one strong and brave girl, who went through so much and still walking and fighting for what she wants. I like that she is not so idealized and has her moments of weakness which made her even more real and good as a character.
From the beginning of the story I like one character and that was Chaol Westfall. He is rude sometimes BUT he is a great friend and his looks only adds more to him.
Dorian and his eyes (I always pay attention to the color of the eyes) ... I still don't have an opinion. He is too kind and calm and I expected more but was not a reason to not like him.
What impressed me in Nehemia was how brave she is and is ready to do everything for the ones she loves.

I liked the world that author created there are so many different things in it. The story was going really good. The were not same moments going again and again that would make me skip pages or just reading without paying attention till I get to the interesting stuff. The turns of different things that are happening are what make you to keep reading.
 The descriptions are enough to make you jump into the story and forgetting about the world (even when you are not alone in the room).

In concluson I can say that I liked the book even though I did not have big expectations.
I recommend it to everyone who likes action and heroines.

You Might Also Like

2 comments

  1. страхотно ревю ♥ задължително ще я прочета ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря и се радвам, че ще й дадеш шанс, защото е прекрасна!

      Delete