Empire of Storms - Sarah J. Maas/ Империя на бури - Сара Дж. Маас

November 19, 2017


Една година и половина по-късно, най-накрая стигнах да прочета тази книга. Нищо, че половината неща от предишните книги така и не се събраха в главата ми, за да ми помогнат с отличното продължаване на историята. Но като цяло и не е толкова голям проблем, тъй като "Кралица на сенките" завърши мирно и спокойно. Затишие преди буря. И то каква? 
Ето, краткото ми мнение за книгата, тъй като няма иначе как да се въздържа от спойлери, понеже поредицата е вече към края си ... 

  • Развитието на героите е направо удивително!! При всеки има една много хубава и постепенна градация на характера, и това няма как да не ме радва. Започнах да харесвам, че дори и симпатизирам на Роуан, а в началото едвам го понасях и за мен беше като пълен пещерен човек. Напълно сериозна съм. 
    Селена имаше много силни моменти в тази част на историята. Дори понякога ме връщаше към началото на поредицата, с нейната дързост и увереност. Качества, които ценя в нея. 
    Дориан - мислех, че след преишната книга е постигнат някакъв връх в развитието на героя му, но сега бях тотално без думи. Милото сладко човече се превърна в нещо прекрасно. Хич не личи, че той е любимия ми герой, нали? Неговото развитие е може би най-голямо от всички останали (или поне за мен), а и как да не е?! Сара не го пощади изобщо в предишните части. Направи го отслабохарактерен принц, който обича да си отваря устата и да ухажва всяка втора, до един силен психически и готов на всичко за народа си крал, и все пак част от невинността му си остана, което го прави толкова миличък. Добре, спирам! 
    Лизандра спечели симпатиите ми още от предишната част и сега само се доказа още повече и се издигна в очите ми. Едва ли Селена би мога да намери по-добра приятелка от нея.
    При Манон също развитието ѝ продължава. Въпреки, че още от началото може да сте забелязали части от характера ѝ, които тя умело покриваше и оставаха много назад в нищото. Тук отново се за пореден път показа, че не е толкова повърхностна и колко силна е всъщност, а моментите с останалите 12 са ми любимите.
    За Елида ще призная, че не ми беше толкова интересно да чета, нищо, че момичето има доста добри заложби на силна героиня.
  • Действието тук беше толкова бързо и напълно ме грабна. Очаквах както в останалите книги на авторката да започнем бавно и постепенно да навлизаме в историята, а не всяка секунда да се чудя дали някой няма да се покаже за последно. Обичам книги, в които действието е неразделна част от цялата история. Това прави книгата още по-интересна за мен и по-лесна за възприемане на цялото нещо, което се случва вътре в нея.
beautiful adventure time GIF
  • Хареса ми, че мястото на развитие на сюжета беше различно. Не бяхме в Адарлан, който би трябвало да знаем наизуст досега. Обстановката и нейното променяне беше приключение само по себе си. 
  • Книгата е доста дълга и това може да доведе до мисълта, че в нея ще има много информация,който да е излишна и за нищо да не помага за развитието на историята като цяло, но не е така. всяка сцена спомага или за цялостното действие, или за отношенията между героите, които да задвижат първото. 
  • Тук отново сме свидетели на силните връзки, които Сара създава между героите. Приятелство, любов, подкрепа, предателство, отдаденост. Всичко намира израз в тази част от поредицата.
how i met your mother awww GIF
  • Ако досега не сте прочели "Острието на асасина", то е хубаво да го направите преди "Империя на бури". Може и след нея, както аз ще направя, защото ще ви е от полза към цялата картина на поредицата. Не случайно е написана и издадена. Сара не прави нищо просто, защото трябва. Всичко има цел. 
  • Една от тях е да тормози читателите си с края на книгите ѝ, но това е част от чара - предполагам. Спойлнах се сама за него и въпреки това ми беше интересно да видя как ще се стигне дотам и откъде се появява всичко останало. Не правете моята грешка, ако не сте я довършили все още! 
"Империя на бури" отново ще ви постави на ръба с трепетно очакване за последната част от историята на Селена Сардотиен. Ято от най-различни чувства ще ви връхлети и океан от действие ще ви залее, докато се носите по страниците на книгата. Няма да останете безразлични и този път, и с нетърпение ще искате да дойде време за следващата част. А, с това във вас ще се породи и горчиво-сладкото чувство. Ако мога да подредя книгите излезли досега от "Стъкленият трон" в топ 3, то ще изглежда по следния начин:
№1 Империя на бури;
№2 Кралица на сенките; 
№3 Среднощна корона;
С всяка следваща книгите стават все по-добри откъм развиване на герои, чувства, които да се породят у читателя и най-вече история със смисъл. 

You Might Also Like

0 comments