Top 5 Wednesday: I didn't like it, but gladly will talk about it

January 24, 2018



Защо, когато не харесваш нещо е по-лесно да намираш аргументи и самата ти теза звучи по-добре?! А, става ли въпрос за книга, на която не съм фен - мога и "философ" да стана и да не дам думата. 
Когато нещо ми харесва е лесно - просто ми харесва. Точка. Друг е въпросът, когато не ми и да не ме питате защо аз ще си ви кажа. Не се съмнявайте в това. 

Днешната тема на Top 5 Wednesday е за книги, които не сме харесали или са просто "Еми, става.", "Нищо специално", но които с желание бихме дискутирали с други хора. 

Това, че някоя от книгите е в този списък не означава, че напълно я мразя или нещо от сорта - въпреки че има и такива, които по-добре да не виждам. Включила съм и такива, които просто като се замисля не са нищо кой знае какво. Но пък винаги ми е интересно да коментирам книги и особено когато с човекът отсреща мненията ни се разминават. Това не означава, че обичам да споря. Категорично НЕ!
Така че нека да започваме. 

1. Двор от рози и бодли (1-3) - Сара Дж. Маас.
Приятелите ми и тези, които ме познават поне малко знаят, че не съм настроена хич положително към поредицата (дадох 5 звезди на втората книга, но това е друга история) още от първата книга. И понеже имам чувството, че целият свят я харесва, и никой не може да каже нещо лошо за нея ми е напълно приятно да слушам и чета мнения за нея. Готова съм да си искажа мнението винаги, когато някой ме попита. Стига другата страна да не почне да ми дава доводи защо мнението ми е грешно и как пак трябва да прочета поредицата, но да погледна по друг начин. Е, тогава ще има край на разговора. Докато си уважаваме взаимно мненията - добре, но щом тръгне да се доказва, кой е по-прав ще ме изгубите. Особено, когато става дума за тази поредица!! 

2. Парцалена принцеса - Ерин Уот.
Иска ми се никога да не бях чела тази книга, защото е пълна с проблемни неща, а хората сякаш не забелязват. И точно това е причината, поради която на драго сърце бих водила разговор за нея. Интересни са ми аргументите на хората, които я харесват.

3. Вечна любов - Дж. Р. Уорд. 
Още една книга, за която мнението не ми е хич розово, но пък затова мога до безкрай да давам отговори на въпроса "Защо изборът на Рейдж за жени не струва?" 

4. Изборът - Кийра Кас.
След като завърших поредицата - цялата (1-5) мога да кажа, че книгите стават. Край. Не са нещо грандиозно. Но пък може да са причина за много разговори: от нерешителността на Америка за това кой да избере за любовта на живота си, до момчетата, които се състезават за сърцето на Идлин, но са плоско изградени и без каквито и да е описания, че да не можеш да ги разграничищ един от друг. Винаги ще се намери тема на разговор от тази книга, защото е на формата на реалити предаване, а знаем колко теми се "раждат" от тях

5. Вселената на раменете ми - Дженифър Нивън.
Единствената книга, която ме нервира още на първите няколко страници. Защо Либи трябваше да има такъв характер?! Самочувствието ѝ нямаше никакво покритие, а това хич не го одобрявам при хората. Идеята на самата книга е хубава, но героинята - не. Има доста неща, които могат да са тема на разговор, тъй като в книгата има проблеми, които по принцип се подминават с насмешка.


ENGLISH

People say that is easier to talk about something that you're not a fan of because is easier to come up with arguments for it. And is true, at least for me. 
To not tell you why I don't like something will be easier for me than to list you why I like it. And my thesis and arguments would be so much better. If I like something - I just do but if I don't and you ask me why - prepare yourself for a long discussion. I'm not going to stop anytime soon. 

Today's topic for Top 5 Wednesday is about books we didn't particularly like or were just okay, but we freely and gladly will discuss them. 

gene wilder smile GIF

I don't want you to think that I hate all of these books that I've chosen. I can't have strong emotions like this. So, chill! :) 

1. ACOTAR series - Sarah J. Maas. 
Most of my friends or people that know me a little bit know that I have a love-hate relationship with this series. And it's started with the first book (even though I gave ACOMAF 5 stars, but that's another story). But is one of my favorite books to talk about especially since most people love it to death. I'd listen to what you need to say about it without interrupting you and accept your point of view. But if you start telling me why I need to change my opinion on it or read it again to see "what I've got wrong" you'll get on the wrong train, my friend. It's a discussion, not prove yourself right, and belittle the other one. That's especially for this series. 

carol burnett maid GIF

2. Paper Princess - Erin Watt. 
Another book that I wish I haven't read but then again another great topic for a conversation, because is so problematic. Or that's what I think. 

3. Lover Eternal - J. R. Ward. 
Since I'm going with the books that I kinda hate let's keep it that way.
Listen, for this one I have a problem only with the lead female character (don't remember her name) everything else is okay. But for me, characters are really important to like a book. So if you want to talk about the brothers and Rage's poor love choice - I'm in. 

4. The Selection Series - Kiera Cass.
Now that I've finished the whole series (all 5 books) - one big OKAY. That's it. But they can be a great topic for so many conversations. I mean we're meeting not one, or two characters each of whom has a different personality. If you want to talk about America's nerves cracking hesitation on who to pick as the love of her life, the boys who were competing for Eadlyn's heart and were so flat and not well described that you don't even know for who the main character is talking about before the name of this person to be mentioned.

logo tv what GIF by RuPaul's Drag Race

5. Holding Up the Universe - Jennifer Niven. 
What I felt with this book on the first couple of pages I haven't experience with any other. The moment you want to slap the character with its own book. Unfortunately is not heavy enough so it wouldn't hurt as much as I like to. The point of the story was great!! .. but then we have Libby *rolling my eyes* Why she was made this way? Am I the only one who had a problem with her over the top confidence?! I hope not. This is another book that you can have me talking on and on. I won't judge you, or anything if your opinion is different. Another book full of things that can be discussed.

If you have found a favorite of yours on this list please don't take it personally. I have a problem with the book not with you. There is nothing wrong with like what I don't, and vice versa. 

Now let's hear your thoughts ... 
Feel free to tell me in the comments what books you didn't like and why? 


You Might Also Like

0 comments