Въпросът "Защо четеш?" и "готините" хора днес

January 16, 2016




Здравейте!
Реших и аз да направя такъв пост: първо, защото ми харесва и ми е интересно да ги чета и второ- имам нужда да си изразявам мнението.


"Защо четеш?", "Ти четеш!?", "Как можеш да си даваш парите за книги?"- колко често сте чували тези въпроси? - зададени от хора, които си мислят, че са нестандартни личности. Само че в днешния свят е точно обратното, вече т.нар. нестандартни личности са грамотните, тези, които четат, които не пият, не пушат, обичат да прекарват времето си сред природата, да пътуват. (тези, които не се правят на готини, а са себе си!!!)

"Защо чета?" - ето го и отговора:
  • Защото четенето ми дава свобода, спокойствие, радост и всички други чувства. Кара ме сама да си рисувам картините, а не някакви готови изображения. Мисля, че въображението на хората е много по-добра машина и може да се справи в пъти по-добре от използваните във филмите. 
  • Друго нещо за четенето е, че то обогатява, прави те по-самостоятелен, не налага собствено мнение.  
  • Също така идва момент, в който самия мозък иска почивка от всичко останало или реалността и тогава и филмите не му стигат. Иска нещо различно- нещо, което да го кара да работи по друг начин, да мисли по друг начин. 
  • С книгите не се чувстваш сам, а най-хубавото чувство и когато книгата е написана точно като за теб, сякаш някой е влязъл в главата ти и е излял мислите на хартията. 
  • Някои герои ги имаш като най-добри приятели и в трудни моменти се сещаш за тях и се питаш "Какво биха направили те сега?" и си помагаш сам. 
  • Няма как да не се промениш, защото вярвате или не, преминаваме през толкова много неща заедно с героите, че дори може да се каже, че това си е чист опит. 
  • Книгите са най-евтината екскурзия, на която можем да отидем и това не са хвърлени на вятъра пари, защото те винаги са на мода!


А четящите хора могат да се познаят отдалеч, първо по говоренето(колкото и клиширано да звучи е напълно вярно), самият им лик (особено погледа), мненията им и всичко останало са различни от тези, на другите хора. Не само че са по-грамотни, а и мисълта тече по друг начин.
Това е за истински четящите хора, независимо в кой жанр, а не за тези, които просто си купуват книги: да мине номера за подарък, защото всички ги четат (50 нюанса сиво, Вината в нашите звезди и пр.) или да покажат класа или каквото там си мислят, нещо неразбираемо за мен.
Книгите трябва да обогатяват, да ти дават храна за размисъл, а не да бъдеш "готин". (забележка: Вината в нашите звезди я използвах, защото наистина абсолютно всички я четяха, но мисля, че там има нещо положително за читателя, ако разбира се чете от някой от първата група, а не от "готините".)



А за тези, които не четат и аз бих искала да ги попитам "Защо НЕ четеш?" - Вярно сигурно да си грамотен в днешно време "не е готино", а и нали си имаме "чудесната"  телевизия; по-яко е да нямаш собствено мнение и да следваш "боклука" хвърлен от телевизията и тълпата; да си даваш парите за алкохол, цигари и ли лотарийни билети и пр.; да си българин, а да пишеш на латиница и дори още по-зле - да използваш и цифри, докато го правиш - не искате да знаете колко пъти съм искала да имам речник близо до себе си и да го хвърля по тях, а и това е най- лесния начин да ме отблъснете.


В заключение искам да кажа, че намирам все повече и повече хора, които искат/обичат да четат и това само ме радва. А и когато си в такава компания винаги ще имате теми за разговор. Няма нищо по-хубаво от това да споделяте приключенията с другите.
Аз чета, защото МОГА, ИСКАМ и ми носи удоволствие и това не е ИЗОБЩО СРАМНО.
Не оставяйте другите да се мислят за повече от вас НИКОГА!




You Might Also Like

1 comments

  1. Браво за публикацията, много ме накефи :D
    факт е, че повечето хора в днешно време не четат, а доста от съучениците ми са питали как така предпочитам да остана вкъщи с книга в ръка, вместо да отида на дискотека например. Това бе и една от причините да направим блога си - да има къде да се срещаме с други читатели :)

    ReplyDelete