ТАГ: Проблемите на читателя/ Reader Problems TAG

March 20, 2017


Много благодаря на Илияна за тага :) 

Сега сигурно отново някой ще изкоментира, че се почва пак с еднаквите постове (тагове) ма няма да си изказвам мнението в този пост, а ще си има отделен. Единствено ще напиша, че между ревюта на една и съща книга, и таг има огромна разлика, защото при тагът го няма еднообразието в мненията, или са написани в стила и виждането на блогъра, докато при ревютата се върти едно и също, само подредбата е друга.  

И сега нека да започваме по същество ... 

1. Имаш 20 000 книги в списъка ти за четене. Как избираш коя да прочетеш? 
Според това за какво искам да прочета и на какъв език искам да е книгата са двете основни неща, по които се ръководя. Дали искам книгата да е: 1) забавна и пълна с приключение; 2) героите ѝ да се отправят на смъртоносна мисия; 3) криминална загадка; 4) класическо фентъзи .. и обикновено са това нещата, за които обичам да чета, така че всеки път е различно.

2. Прочел си половината книга, но тя не те завладява. Дочиташ я или я оставяш? 
Преди не можех и да си помисля да оставя една книга, дори когато не ми хареса какво се случва в нея, но сега вече е друго. Ще я оставя и първоначално ще имам някакви мисли от сорта на "Ако нещата се обърнат и започва да става по-добре?", но те бързо ще минат. Не мога да си губя времето с нещо, което не ми носи удоволствие и от което не зависи нещо в близкото бъдеще. Щом съм на половината и не ме е хванала, значи има нещо нередно някъде и лампичката светва. Също така при положение, че имам толкова много книги, които само чакат да бъдат прочетени, не ми се струва честно да търпя. 

3. Идва краят на годината и ти си твърде близо и същевременно много далеч от предизвикателството ти в Goodreads. Опитваш ли се да го изпълниш и ако да, как? 
Като всеки читател си поставям някаква цифра, но не е с цел да се карам на сила да чета нещо, за да мога да изпълня в края на годината 100%. Чета си съвсем нормално това, което искам, правя си други неща от ежедневието ми и ако го направя - направя, а ако не - нищо. Примерно миналата година бях с 5 книги по-малко от целта и какво? Земята още се върти, гравитацията още работи ... Разбира се, ако го изпълня в мен ще има чувство на задоволство, но не и ако съм се "измъчила", за да го направя. Съветвам всички, изпълнени от идеята да загубят директна връзка със света около себе си и напълно да се изгубят някъде, с единствената цел да изпълнят целта си в Goodreads, да не го дават толкова сериозно. По-добре 10 прочетени за цялата година книги, но които са дали някакъв резултат във вас и сте ги разбрали, и почувствали, отколкото 100 минати като подплашена кобила. 

4. Кориците на любимата ти поредица не си пасват. Как се справяш? 
Нямам абсолютно никакъв проблем ако кориците са различни. При мен е важно височината на книгите да е еднаква, защото така стоят с една идея по-добре на рафта. Но в последно време това нещо много го нарушавам, тъй като не винаги уцелвам характеристиките на книгите, поръчани от Интернет.

5. Всичките ти приятели харесват дадена, освен теб. Как се справяш със ситуацията? 
"Разни хора, разни идеали"! Пък и съм обградено от такива хора, които приемат мнението на другия по дадения въпрос и не го карат да се чувства различен или жалък, не си изливат злобата върху него, само затова, че нещо не е имало същия отзвук в него като при тях. Няма шанс всички хора да харесват едно и също, дори и да са приятели и да си приличат по други показатели, все има нещо, което ги различава. Аз също нямам никакъв проблем с другото мнение, стига човека да не започне да си изстисква злобата от пръстите, само за да даде неговото. Най-много да ме отблъсне такъв човек, а аз не обичам да оставам и много длъжна след нещо подобно ;)

6. Четеш книга на обществено място и си на път да се разплачеш. Какво правиш? 
Самото място, на което съм ще ме накара да си спра сълзите по някакъв начин. Едва ли ще вляза в ролята на бебе, докато си имам публика. Не съм от хората, които показват такива силни емоции на обществено място. Държа се, някак. 

7. Следващата книга от любимата ти поредица току-що е излязла, но ти си забравил какво се е случило в предишните книги. Какво ще направиш: Препрочиташ книгите, търсиш ревюта на тях или направо преминаваш към новоизлязлата книга?
Четвъртата книга от "Стъкленият трон" я прочетох 6 месеца след третата нищо, че я имах. След една година пък прочетох "Чукът на Тор", това говори, че нямам проблеми да си премина направо към новата, защото няма как напълно да забравя за сюжета на любимата ми поредица. Да, възможно е някои неща да се изгубят и да имам бели платна, но съществените са си складирани добре. 

8. Не искаш да даваш книгите си на никого. Как любезно казваш "не" на хората, когато попитат? 
Както Илияна е отговорила, аз също нямам проблем с това да си давам книгите, стига да са върнати в същото състояние. Също така, това са хора, на които имам доверие и знам, че няма да направят нищо на дадената книга. А как се казва "не" ли? Много труден въпрос, а отговорът му е толкова прост - Не! Това е цялата философия. Като не искате, не давате. Не е нужно и да изпадате в някакви оправдание, все пак става дума за вашата собственост, решението си е ваше. Другият човек ако ви уважава ще го приеме добре, а ако започне да се прави на интересен и да си показва комплексите - виждате какъв човек сте имали около вас и едва ли имате нужда от такова нещо. 

9. Последният месец си започнал и оставил 5 книги. Какво правиш, за да се пребориш с тази ситуация? 
Аз по принцип си чета по три книги наведнъж, та ако се наложи да ги оставя, за да си свърша някакви работи с университета си ги довършвам така както съм ги почнала. Освен ако не се появят други фактори към момента. 

10. Има страшно много нови книги, които искаш да прочетеш, но колко от тях реално си купуваш? 
Преди бих си купила всяка от тези, които са ми хванали окото, но сега е друго. Трябва да проверя мненията за дадената книга, затова Goodreads и чета хем от тези с по 5 звезди, така и тези с 2-3, за да има баланс, а и в повечето случаи като са по-малко звездите са по-искрени хората, така че наблягам на това. А също така гледам и ревюта на любимите ми блогъри и най-вече на PaperFury, която досега никога не ме е подвела! 

11. Купуваш си много книги, които от страшно много време искаш да прочетеш и нямаш търпение да ги започнеш. Колко време стоят в библиотеката ти преди да ги прочетеш? 
Имам книги от септември месец, което си стоят непрочетени на рафта. Наблегнала съм на други в момента и най-вече на такива, които откривам в градската библиотека. На принципа външен вид и резюме, защото си знам, че моите може да си ги прочета винаги, по всяко време. 

Е, това бяха моите отговори на въпросите. Надявам се да ви е било интересно да ги прочетете в коментарите може да отговорите на някои от тях, ако не ви се пише цял пост :) 
Тагвам: Теди и Нора  

You Might Also Like

4 comments

  1. Страхотен таг! Радвам се, че повече хора го направиха, тъй като ми е любопитно да видя различни гледни точки за проблемите, с които се сблъскваме като читатели. Отговорите ти много ми харесаха и в повечето случаи се доближи до моята гледна точка, което страшно много ми допадна. Определено ще следя блога ти за напред! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Много се радвам и благодаря за отделеното време за прочитането на поста. :)

      Delete
  2. Много хубав таг! Харесвам да чета за проблемите при читателите и как се справят с тях! Напълно съм съгласна за отговорите на 3 и 8. С удоволствие следя блога ти! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Това са точно два от въпросите, на които имах най-голямо желание да отговоря. Радвам се, че ти е харесал и много благодаря, че следиш постовете и споделяш мнението ти! (коментарите винаги ме радват, независимо какви са :) )

      Delete