Младият Шерлок Холмс: Облакът на смъртта - Андрю Лейн/ Death Cloud (Young Sherlock Holmes #1) - Andrew Lane

April 16, 2016

Не знам дали има някой, който да не е чел, гледа филма/сериала или поне да е чувал за Шерлок Холмс и неговите приключения! Е, тук великият ум ни е показан в своите ранни тинейджърски години, когато за лятната ваканция е изпратен при чичо си и леля си. Младият Шерлок си мисли, че няма да има по-скучно прекарана ваканция, но скоро става точно обратното. При една от своите разходки в гората той се натъква на труп, който няма да се окаже толкова просто събитие, а само ще задвижи веригата на един далеч по-мистериозен и сложен план.
Шерлок, заедно с учителя си по латински, приятеля си - Матю и дъщерята на учителя ще се впуснат в приключение, което ще ги отведе в непознати води.

Винаги съм харесвала криминалните романи, които лично на мен ми действат доста ободряващо и винаги ги чета бързо и лесно. Същото се случи и при тази книга.

Авторът се е справил повече от добре при описването на тинейджърския период от живота на Шерлок Холмс. Предал е една изключително интересна и пълна с мистерия история, която докато четеш няма как и твоят ум да не заработи като този на героите. През цялото време си готов да се случи нещо и си мислиш, че знаеш и можеш да разкриеш загадката, но винаги има нещо, което идва неочаквано или има нещо пропуснато някъде.
Всичко е описано до най-малката подробност и лесно се изгубваш в страниците на книгата. Стилът е лек и приятен за четене, а с постоянното действие и непрекъснато появяващите се парчета от пъзела, любопитството и интересът към развръзката стават все по-големи. Накрая удовлетворението е пълно, тъй като както при всяка криминална книга всичко се изяснява и подрежда, но при последното изречение трепетът за следващото приключение нараства, което е напълно естествено.

Нямаше как да не остана удовлетворена от книгата, защото както споменах по-горе има нещо, което ме притегля към този жанр книги, а и героите са сформирани и направени по един доста неочаквано добър начин.
Младият Шерлок Холмс е едно обикновено с необикновен ум, който неведнъж го изведе от ситуациите, в които се забъркваше. За едно четиринайсетгодишно момче той се справяше повече от великолепно в приемането на обстоятелствата. От началото до края на книгата той преживява и се променя доста, а с това и научава и разбира повече. Ние също с него можем да се похвалим със същия опит, до колкото това е възможно.
Учителят - Еймиъс Кроу е американец с безпогрешна мисъл и досетливост. В голяма степен той показа на Шерлок нови и интересни неща, които заслужават внимание, а и го научи да мисли по правилния и точен начин.
Матю Арнат е новият приятел, с който Шерлок се запознава. Той допринася също много за изясняването и подреждането на парчетата от мистерията.
Вирджиния Кроу е дъщерята на учителя, която се откроява от останалите момичета. Научила много от баща си тя е неразделна част от групата.
Всеки от героите е силен и уникален по свой си начин. Разбира се, в техните разговори не липсваха хапливи реплики, а имаше и доста поучителни, които наистина да те накарат да се замислиш.

Книгата сама по себе си е едно страхотно творение, което със сигурност ще се хареса на любителите на мистерията и криминалните романи, също е чудесна и за тренирането на ума.


Благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност! :)

You Might Also Like

10 comments

  1. Почитателка съм на криминалните романи, но не възнамерявах да прочета книгите на Андрю Лейн. Е, ти определено ме убеди да го направя! Много хубаво ревю (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Щом си почитателка, със сигурност трябва да им дадеш шанс. Благодаря! :)

      Delete
  2. Описала си книгата невероятно и определено спечели интереса ми :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Радвам се. Надявам се и на теб да ти хареса ако решиш да я прочетеш. :)

      Delete
  3. Иха, страхотно ревю! В последно време постоянно се натъквам на тази книга и след като прочетох и твоето ревю, определено възнамерявам да я прочета :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря и ти я препоръчвам с две ръце ако харесваш този жанр. :)

      Delete
  4. Страхотно ревю, както винаги! И на мен книгата много ми хареса, но почакай да видиш втората, според мен тя е по-добра :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Силно те надявам, че първата вдигна летвата. :дд Благодаря! :)

      Delete
  5. Чела съм много малко криминални романи, въпреки че и на мен ми допадат. Представила си книгита много добре и чак ми се прииска да я започна. Още повече, че съм гледала сериала за Шерлок и не мога да опиша колко пристрастена бях към него по едно време. Много хубаво ревю!

    ReplyDelete