Парцалена принцеса - Ерин Уот/ Paper Princess - Erin Watt

April 15, 2017



Животът на Ела далеч не е лесен. След смъртта на майка си, тя трябва да се оправя сама. Докато един ден не среща непознат, твърдящ, че е неин настойник – милиардера Кълъм Роял.

Той изважда Ела от мизерията, в която живее, и я представя в един свят на нечуван лукс. Съвсем скоро обаче момичето разбира, че нещо в това семейство не е съвсем наред. Синовете на Кълън – един от друг по-красиви – крият тайни и третират Ела като натрапник. А най-привлекателният от петимата, Рийд, е особено жесток с нея. Между тях прескачат искри и момичето не може да скрие, че е привлечено от него.

Но Рийд няма никакво желание да се доближава до Ела. За него тя няма място сред семейството. И МОЖЕ БИ Е ПРАВ… 

***

Ще призная, че когато видях книгата в издателския план на Егмонт ми стана доста интересно и привлече вниманието ми. Очаквах я да излезе, за да видя какви ще са мненията на хората. 
След българските блогъри, понеже не обичам да се ровя из Goodreads, попаднах само на положителни,  които доста силно възхваляваха книгата. Още тогава ми направи впечатление, че едно и също мнение се повтаря по различен начин и това ми стана странно, затова реших да проверя отрицателните ревюта. Е, тогава вече бях залята с доста информация, която малко или много не ми се понрави, но реших да дам шанс на книгата, защото все още имах очаквания, че не може да е толкова отвратителна. 

Не беше отвратителна, ако има дума на следващото отрицателно ниво от тази то тя ще е най-добре. Не си заслужава цялото това идолизиране и хайпа, защото в нея са засегнати толкова много проблеми и в нито едно от позитивните ревюта не се казваше нищо за тях. НЕ ТРЯБВА такива неща да се подминават с лека ръка и на почти никой да не му е направило впечатление. Сигурно и аз ако бях по-малка едва ли щях да се хвана за всичко, което "видях" сега, защото тогава следях други неща, но сега вече с по-изострените ми чувства не мога да не ги споделя. 

*Ако ревюто ви се вижда много отрицателно, защото няма какво положително да кажа за книгата МОЛЯ не си го изкарвайте на мен. Аз не съм виновна, пиша това във връзка с проблемите от книгата, не да обидя някого, че му харесват тези неща и да го накарам да се почувства малък!!! Всеки си има право да си харесва каквото му е на сърце и всеки ИМА ПРАВО СВОБОДНО да си изказва мнението!! *

Ето ви и един прекрасен списък на нещата, които са в книгата и моето мнение: 
  • мъжко доминиране над главната героиня. ДОРИ нейният настойник ѝ казваше какво да прави, кога и къде, а той трябва да се държи по съвсем друг начин. А държанието на братята беше изключително неприемливо. ПСИХИЧЕСКИЯТ ТОРМОЗ НЕ Е шега. Дали ще е от момиче към момиче, момче към момиче или момиче към момче е все едно, резултата много пъти е един и същ. В книгата някой направи ли нещо по този въпрос - НЕ!!! Сякаш е най-нормалното нещо. Извинете, но дори и в "Клюкарката", където е пак за високата класа от обществото и имаше редки случаи на такова нещо, имаше поне един буден, който да излезе от "правия път". Главната героиня можеше да си пререже вените пред всички и те пак щяха да ѝ се нахвърлят с някакви грубости.
  • алкохолизъм и други пристрастявания - отново никой не прави нищо. Нормално нещо. ЗАЩО такива проблеми се оставят така в пространството, какво ни казва книгата по този начин, че е нормално?, че няма никакъв проблем да си алкохолик и няма да има никакви последици? ГЛУПОСТИ!!! 
  • главната героиня пък дори не беше нещо особено. Не казвам, че е възможно да се намери на нейните години друга работа освен стриптийза, но тя така го изкарваше, че е невъзможно нещо друго и е елитна длъжност, а отгоре на всичко не било проституция. Сигурно! Елитна проституция тогава, дали ще сработи? Но няма как, когато ти се дава такъв пример от ранна детска възраст и си научен да гледаш как жената - майка ти е унижавана от мъжете да не присвоиш това невероятно качество от нея. Няма проблеми да ядеш юмруци, да те използват за парцал, да те обиждат по всякакъв възможен начин и да те сринат до земята, ама то е направо много хубаво, важното е те да са красиви и прекрасни същества и да искаш да правиш неща с тях, да желаеш да им се доказваш. "Бий ме, обичам те!" е чудесна фраза за нашата героиня. И пак на какво ще научи книгата момичетата? Не искам да отговарям. Да, нашата главна героиня имаше някакви уж хапливи реплики и уж не слушаше какво ѝ се казва и не се дава лесно - голям смях. По-жалка от тези моменти не можеше да ми изглежда. Едно момиче винаги трябва да знае кога и по какъв начин да се представя пред хората и какво да казва, нарича се класа и такт. Разбира се, имаше самочувствие и мислеше, че света се върти около нея, но НЕ. Ела не притежава нищо само запас от някакъв нисш сарказъм и може да не се поддава на изкушението три секунди, на четвъртата вече е готова и сватба да вдигне. 
  • никаква история. Къде е идеята? Нали главната уж имаше мечти да завърши, да отиде в колеж и да си намери хубава и нормална работа, а то какво стана? Нещо се развиваше, някаква драма се получаваше, а то накрая всичко можеше да се предвиди преди да се е случило. Завихме в другата посока. Братята ѝ взеха времето. Моля ви, те са толкова интересни ...
  • Не знам какво виждат някой хора, но това не са и лоши момчета, братята Роял са едни отрепки. За тях никое момиче не заслужава уважение! НЕ МОЖЕ да се държиш по такъв долен начин с един човек и изведнъж после хоп - аз съм вече друг, то беше, защото той ми каза така да направя. А, бе, хора, вие добре ли сте? Никъде по филмите при същите обстоятелства с доминиране на висшата класа в едно училище не се случва такова нещо, защото има някой "предател"/"отцепник". Такива хора съществуват, ако ще и самия президент да е издал заповед! И какво е толкова съжалително в тяхната история? Да не би да водят толкова лош живот? Ела имаше хиляда пъти по-гаден, пък не я виждате да лети наляво-надясно и да стъжнява този на другите. Единствените с една единица от положителната страна ми бяха близнаците и Гидеон. Те бяха горе-долу нормални За другите двама не искам и да казвам.
  • През цялото време имах чувството, че самата книга, а и герои са биполярни. Ако сравните първите 100 страници с последните 50 ще бъдете направо учудени. Едните нямат нищо общо с другите и дори не преминаха плавно от леда към огъня. Беше изведнъж, за едно мигване на окото и вече всички се държаха нормално, историята придоби нещо като смисъл. Ако нещата бяха по този начин още от началото със сигурност книгата щеше да си заслужава поне 2 звезди, но при този неин вариант и една ще ѝ бъде много. 
  • семейни отношения = 0. Петимата братя си правят каквото си знаят, държат се със собствения си баща, заради който имат всички тези пари, по неприемлив начин, а той го разрешава и не прави нищо по въпроса и с проблемния им начин на живот. Пари да има! 
  • казах ли вече за тормоза и откритите сексуални отправяния към главната героиня? 
  • ЕДИНСТВЕНОТО ПОЛОЖИТЕЛНО НЕЩО беше приятелката, която Ела си откри - Валъри. Това момиче е страхотно! Имаше всичко, което липсваше на Ела, а уж е главна героиня. Валъри на моменти правеше историята, добавяше нещо забавно и интересно.  
Както можете да забележите няма много хубави неща в тази книга или поне аз не открих. Ако вие сте намерили нещо - радвам се, най-откровено. Може би книгата не беше за мен, защото не съм и толкова голям фен на този тип, но ѝ дадох шанс, защото не исках да съдя от мненията на другите, а и колкото и да не ми се иска да го кажа, дава си храна за размисъл над проблемите, които са включени в нея! 

Ако искате да я прочетете - давайте! Не ви спирам и моето мнение не е знак, който да ви спре вас, прочетете я внимателно, вижте за какво става въпрос и си извадете собствено мнение за нея! Не бързайте със заключенията, може пък да намерите нещо, което аз да съм пропуснала. Няма лошо и ще ви разбера. 



You Might Also Like

6 comments

  1. Написала си много подробно и изчерпателно ревю ,което мога да нарека и един подробен анализ върху книгата.Много ми харесва че са изтъкнати и добрите и лошите неща в историята.За мен често тези прехвалени книги се оказвам разочароващи.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря! Ами нямаше как да не кажа поне малките плюсове, защото без тях е пълна катастрофа. Аз също съм на същото мнение, особено в последно време попадам много на такива. :)

      Delete
  2. Аз умишлено не написах ревю точно поради факта, че историята главно ме изнервяше с всичките си "уж" проблеми, които реално нямат никакво решение. Но много се радвам да прочета твоето, защото знаех, че изцяло ще съвпадне с моето. Говорихме си за причината за хаипа около книгата, но освен да кажа, много добро ревю, друго не ми остава.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Много благодаря, но винаги е интересно нещата да се видят от друга гледна точка. Все пак ти си решила да си запазиш твоето мнение, а при мен бързаше да излезе, за да не се побъркам. :дд

      Delete
  3. Много подробно ревю и не си спестила нищо и най-вече, че си разгърнала подробно нещата които не ти харесват в книгата и все пак такива които ти харесват. На мен много ми хареса ревюто ти, и дори факта че е отрицателно, защото представяш различно мнение за книгата и неща на които може да наблегнем, когато я четем.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Много благодаря за коментара! Точно защото пиша за проблемите и забележките по книгата, реших да ги разгледам с една идея по-подробно. Разбира се, когато видя положително нещо, колкото и малко да е то, трябва да го кажа, независимо че не ми се променя от него цялостното мнение. :)

      Delete