Кралица на сенките - Сара Дж. Маас/ Queen of Shadows - Sarah J. Maas

May 07, 2016

Вече приела съдбата си и това коя е всъщност Селена Сардотиен се завръща в Адарлан, но това, което я очаква е много по-различно от това, което тя помни. И преди да се отправи към родния си дом тя трябва да изпълни няколко задачи: първо да вземе това, което е нейно и ѝ се полага; второ -  да измъкне братовчед си и на трето място да освободи приятеля си и да отмъсти на хората, причинили толкова много злини на нея и семейството ѝ.
Спиращо дъха продължение, където оставените мистерии и предателства се изясняват, за да се направи път към новото.

Ще започна с това, че допуснах грешка с тази книга и тя беше, че не я прочетох по-рано. Малко ще е ако кажа, че книгата ми разбиваше сърцето на хиляди парчета и ги сглобяваше през цялото време. Сякаш бях на влакче в лунапарка и завъртанията бяха повече отколкото мога да си представя, а да не говоря за емоциите ми и в каква ескалация бяха те. Книгата ме остави без думи и заедно с това напълно удовлетворена.

Тук Сара Дж. Маас е надминала себе си. "Кралица на сенките" измества "Среднощна корона" от първото място на любима книга от поредицата и то напълно лесно. Това, което авторката е направила в тази част е нещо невероятно и не само защото е най-дългата част досега, а - начинът, по който е написана е чудесен. Вижда се старанието и добрата работа, които са били положени за създаването. Описанията на света, на чувствата, на героите, на магията или общо взето на всичко в тази книга няма как човек да остане непокътнат. Всичко въздейства по такъв чувствен начин и изгубването в света на книгата и историята в нея спомагат още повече за това.
Ако четете книгата веднага след като сте завършили предишната няма да имате проблем с това, което става тук, а ако сте като мен и я четете месеци след третата ще е малко по-трудно да се сещате за нещата, които са довели до развоя на събитията, който се случва, но това няма да е никаква пречка, защото авторката достатъчно добре е обяснила, макар и бегло от къде се е стигнало до сегашното положение. Е, разбира се, ако имате по-добра памет от моята ще е изключително приятно и няма да ви трябва да се замисляте къде сте видели някое име или дадено нещо, за което се говори в тази книга. Не мисля, че това ще е някакъв проблем, тъй като самото действие и напрежението, което се е просмукало във всяка страница на книгата ще ви държат вниманието и любопитството, а с това ще сте и като на тръни на няколко моменти. Обратите и неочакваните моменти тук са много, така че се пригответе. Аз харесах книгата точно заради това, защото обичам действието, повишените ми емоции заради него и героите, които общо взето са големите виновници тази книга да ми въздейства по този начин и да ме остави да искам още.

Селена Сардотиен или Елин Галантиус, или каквото име ѝ се носи е във вихъра си тук. Това, което ми направи впечатление тук е колко зряло разсъждава и действа, а е едва на деветнайсет години. Очевидно изразът, че животът е най- добрия учител и тежките уроци, които ѝ е предал в крехка възраст са оказали влиянието тя да се превърна в това, което е сега. На моменти ми се стори, че тя беше най-здравомислещата и голяма на години от всички. Въпреки това типичните за нея качества, с които ние първоначално я харесахме, или поне аз са все още на лице. Няма как да я харесам повече от това, тук тя надхвърли себе си повече, отколкото мога да преброя.
И за да не продължавам да идолизирам и да правя реклама на главната ни героиня ще премина към другите ни познати лица, които Сара Дж. Маас тук вече е направила пълноценни герои с изградени характери и истории, достойни за уважение.
Това, което Каол преживя в предишната книга все още го преследва, но той е готов на всичко да се бори и да се докаже, че не е такъв, какъвто изглежда в очите на Селена и да спаси своя приятел. Разбирах го през цялото време, защо чувстваше всичко по такъв начин, даже се хванах, че аз бих имала същите мисли и предразсъдъци първоначално.
Частите на Дориан ми разбиваха сърцето, буквално и не защото ми е любимия герой, а защото той не заслужаваше нищо от това.
Роуан и Едион се залепиха за Елин и следяха всяко нейно движение, не че на нея ѝ трябваше помощ, но те бяха готови да разкъсат всеки, който я погледне на криво. С тази книга харесах Едион още повече, изключително приятен за четене герой, която ме караше да се усмихвам много пъти, но заедно с това и безмилостен и страшен воин. Роуан е една идея по-нагоре в моите очи, защото тук ние опознаваме много и различни части от характера му, а не само първоначалното и лично мен дразнещо териториално закриляне, и отричане на света на хората.
Манон Блекбийк също като Селена тук е в разгара си. Претърпява огромна промяна, благодарение на хората около нея и със сигурност след края ще погледнете с други очи към нея, защото някои от нещата, които прави са неочаквани.
Разбира се, авторката ни запознава отново с две нови героини и една не чак толкова ако сте чели събраните истории от периода на Селена преди да я заловят и отведат в мините, които не се отличават по нищо от тези досега. Както много хора казват, в поредицата са събрани само силни жени, които не чакат мъжете да спасяват света и не търпят глупостите на никои, което лично аз смятам, че е важно за днешните момичета.
Лисандра е стара позната на Селена, която не е приятно посрещната първоначално, но с развитието на историята тя става важна част от оформящата се група.
Несрин Фалик е представена като стара приятелка на Каол, която има безпогрешен мерник, когато стреля с лък.
Елида е момиче, което е отведено от чичо си в Морат и изиграва огромна роля в промяната на един от героите.
Няма да издавам повече информация за героите, защото с нея ще последва и един очарователен спойлер, а вие можете да минете и без него и сами да разберете повече.
Няма герой, който да не ми е харесал поне в един момент. Изградени са по един невероятен начин и със следващите части съм сигурна, че ще можем да опознаем и новите още повече.
Няма да крия и че Роуан и Едион, и Дориан и Каол са ми любимите дуота и ми пълниха душата и спомагаха чувствата ми да стигнат отвъд границите.

"Кралица на сенките" е най-доброто продължение, което със сигурност ще удовлетвори желанията и очакванията на читателите. Обичам тази книга и тя се превръща в най-добрата, която съм чела до този момент през тази година.

Книга 1    Книга 2    Книга 3

You Might Also Like

2 comments

  1. Чудесно ревю. Преди малко прочетох книгата и останах без думи. Смятам, че определено беше най - динамична и интересна от всички излезли до сега.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря! Много се радвам, че ти е харесала. :)

      Delete