Най-добрите книги, които прочетох досега през 2017г. ||

June 27, 2017



Не знам дали е само при мен, но половината от тази година си отлетя много бързо от тези преди нея, но поне като се обърна назад, мога да видя колко неща са се случили. Дойде и за малка класация на книгите, които съм прочела досега през 2017г. и кои са ми харесали най- много. Постът е свързан с Top Ten Tuesday - повече информация ТУК.

1. Четирите цвята на магията - В. Е. Шуаб.
Може би съм една от малкото, която никак не харесва Лондон и всичко свързано с него и държавата, на която е столица, но дайте ми още да чета за този сътворен свят и ще го направя без проблеми! Желанието ми да прочета книгата дойде от любимата ми блогърка - Cait, толкова много говори за авторката и за книгите ѝ, че нямаше как да не пожелая да видя за какво става въпрос.
"Четирите цвята на магията" е една от най-прекрасните книги, които някога съм чела!!! Сега искам всички възможни книги на В.Е. Шуаб. Стилът, по който пише, света, героите всички са на едно страхотно високо ниво, което ми направи много добро впечатление. Не исках книгата да свършва. За първи път момичето спасява момчето и съм много доволна от това. Злодеите пък бяха също толкова невероятно добре изградени като всичко останало. Със сигурност заеха почетно място в моята класация за любими злодеи! 

2. Poison study - Maria V. Snyder. 
Друга книга, която изключително много ми хареса. Имаше доста положителни неща като това, че нямаше значение пола на човека, а неговите умения, така че жена да оглавява гвардията беше напълно нормално. А самата държава Иксия, в която се развива историята е на принципа на военната диктатура и е разделена на области, всяка с различни цветове на униформата и управлявана от различен ръководител. Главната героиня - Йелена е акробат и е пратена в затвора за убийството на сина на ръководителя на нейната област. Тя трябва да избере дали да умре или да стане следващия дегустатор на Командира.
Стилът на писане на Мария В. Шнайдер е лек и приятен за четене, а странизите минават толкова бързо. Хареса ми, че любовната връзка, която се получи беше оставена на заден план, не се фокусира върху нея, както в много други книги. Идеята е оригинална и развита доста добре. С нетърпение чакам да прочета следващата книга в поредицата. 

3. Прелестен Хаос; Прелестно изкупление.
За цялата поредица имам ревю, където можете да прочетете цялостното ми мнение. Но сега накратко: Историята се разказва от гледната точка на момче - Итън, който е страхотен. Храната, която се приготвя в цялата поредица е уникална, а приключението е вълнуващо и различно всеки път. 

4. Похитителят на мълнии - Рик Риърдън.
Много се чудих дали да си взема тази книга, защото исках много да я прочета, но нещо все ме спираше. Радвам се, че си я поръчах и я прочетох в най-натоварената седмица от семестъра ми, но си заслужаваше. Обичам как Рик Риърдън може да те накара да си любопитен за различните митологии и да ти привлече вниманието независимо на колко си години. Пърси е уникален герой, който по някакъв начин ми се видя много естествен в начина, по който вършеше нещата и говореше.

5. Чукът на Тор - Рик Риърдън.
Както повечето, които ме следят знаят, че съм огромна фенка на Маги. А в тази книга авторът напълно ме отвя с новият герой, който добави към историята. Напоследък много започнах да наблюдавам какви са героите в дадените книги, има ли разнообразие от тях чрез цвета на кожата, сексуална насоченост и т.н. Смятам, че към момента тези неща са доста важни, а много автори, които са популярни не го правят. 

6. Великият лов - Робърт Джордан.
Започнах "Колелото на времето" тази година и неочаквано доста ми хареса. Робърт Джордан е изградил един доста сложен и голям на обем свят, а героите, които поддържа са не малко и са различни един от друг. Харесва ми как всичко се развива последователно и действието въпреки големината на книгите не върви никак мудно. Избрах втората книга от поредицата, тъй като първата беше въвеждаща и не я четох толкова гладко, колкото тази. Тук имаше повече обрати и приключения. Всеки, който нарича себе си фен на фентъзито трябва да я прочете.

7. Кралицата на Тиърлинг - Ерика Йохансен. 
Както споделих в ревюто ми - дайте ми повече политическа драма в книгите, защото в момента и това много ме привлича. Като втори плюс се развива в бъдещето, а третият е силната главна героиня, която има голямо развитие от началото до края на първата книга. Много ми се иска издателството да издаде и втората книга скоро, за да не се налага да я взимам на английски език. 

8. За да си спомня - Лара Ейвъри. 
Избягвам да чета такива книги, защото понякога са доста драматични и ми е трудно да чета, но тази се оказа съвсем обратното. Написана е под формата на дневник, така че е съвсем лесно да преживеем всичко с главната героиня, която е смела, силна и не се спира пред нищо за мечтите си, а това в такива истории е много важно. Дава пример какъв трябва да е един човек винаги и във всичко. 

9. Стоманеното сърце - Брандън Сандерсън.
Първата ми "среща" с автора и мога да кажа, че мина сравнително много по-добре от очакваното. Не знам защо, но очаквах да не е толкова забързано действието, по-скоро да е малко по-бавно. Хареса ми, че стана точно обратното, а за обратът, който се случи хич не бях готова и се почувствах предадена наравно с героите. Със сигурност ще довърша поредицата, защото ми е интересно как ще се развият нещата нататък, а пък и все пак проследяваме нещата от мъжка гледна точка, а това не се случва често или поне при мен.
Ако се чудите с коя поредица на Сандерсън да започнете бих ви я препоръчала тази, защото е сравнително лека, бързо действие и много екшън, а главният герой прави чудесни метафори. 

10. Ще ти дам слънцето - Джанди Нелсън. 
Не съм от най-големите фенове на този жанр и избягвам тинейджърските драми, но нещо ме привлече към тази. Може би възможността да я прочета първа, тъй като беше чисто нова за библиотеката си оказа влияние върху мен, а пък и резюмето е доста интригуващо. Не съжалявам, че ѝ дадох шанс, защото авторката по много интересен начин е представила историята. А читателят доста лесно се поставя на мястото на героите и има толкова много изкуство в нея. Ще е чудесно четиво през летния сезон! 

въпрос:
  • кои са книгите, които сте прочели досега през 2017г. и са ви направили най-голямо впечатление? 
Това беше от мен! Нови постове ще има на есен, а до тогава не спирайте да четете и да се забавлявате. Направете нещо неочаквано за вас през този сезон, излезте от черупката си, защото времето тече - направете го за себе си! Благодаря ви, че следите и четете блога ми! 
Желая ви да имате най-хубавото лято досега! :) 

You Might Also Like

2 comments

  1. Нямаш си и на идея колко се зарадвах, че си харесала "Хрониките на чародейците" - това е една от първите тийн фентъзи поредици, които прочетох (бях на около 13) и тотално се влюбих в нея! Сега отивам да прочета и по-подробно мнението ти за нея. <3 Много ми се иска да прочета "Кралицата на Тиърлинг", въпреки противоречивите мнения, които съм чувала, но ме притеснява, че издателството се е отказало от нея, а не ми е от най-приятните преживявания да чета на английски :д

    ReplyDelete
    Replies
    1. За "Хрониките на чародейците" не очаквах да ми хареса толкова, а сега се превърна в част от любимите мо поредици. Итън е невероятен! :д Колкото до "Кралицата на Тиърлинг" - дай шанс, а на английски не е толкова трудно. Понякога в началото на мен ми е докато навляза в историята, но трябва да имаш търпение :)

      Delete