Непрофесионално: учене за изпити

May 06, 2017


Ето отново с пост от "Непрофесионално". Дълго време нямаше, защото не можех нищо да причисля към да кажем тази "група". Е, кой да знае, че със страшно натоварения втори семестър в университета ще ми дойде и вдъхновението да напиша повече от няколко реда със съвети как би могло да се учи за изпити. Дано някой намери нещо полезно от тук! Много ще се радвам :) 

А, сега да продължаваме по същество, докато моите мисли не са отишли на разходка по Витоша, че няма кой да ги събира. Всеки момент ще завали дъжд при мен, а ако прогнозата по времето на пускането на поста е друга ... ще бъде още по-хубаво! 

Ето и някои, изпитани от мен съвета: 

  • всички сме казвали неща от рода на "Трябва да уча!", "Имам контролно след няколко дни.", "Трябваше да почна да уча по-рано." и т.н, и т.н., докато не се смалите до размерите на Тинкърбел може да продължавате. Самозалъгването и трябва-(нето) хич не са шега работа, затова ако си мислите да си отделите цяла седмица, за да можете спокойно (ако има някой, който не е стресиран, докато учи за контролно да сподели тайната), а всъщност знаете, че пак ще стигнете до последните часове без да пипнете учебник или тетрадка, по-добре направете всичко друго, включително можете да си изчистите стаята, да се видите с приятели, за да не си правите извинения защо не сте започнали още да учите. Нека като седнете да учите цялата ви концентрация да е насочена към буквите по страниците, а не гълъбите, които ви кацат на прозорците! Така не само ще си спестите малко или много главоболия, но поне ще знаете, че останалото време, колкото и да е то е отделено за учене. 
  • НИКОГА не се сяда да се учи в последния момент
  • , т.е. един ден преди контролното! Който иска сега може да избухне в смях и да си се посмее... Наистина това е много трудно, защото дори и най-ученолюбивият, или този, който мислим за такъв прави същото. А, само ако седнете два дни по-рано преди изпита/теста нещата ще стоят по съвсем различен начин. Ако искате да излезете с приятели станете към 7:30 сутринта, тъкмо мозъкът ви ще е отпочинал и няма да има друга информация за смилане. Учете си до 10-11 и после имате цял ден да правите, каквото намерите за добро. Тази програма повтаряна в три поредни дни върши чудеса, защото по принцип на мен ми трябва по толкова време.
  • Ако не можете да седите мирно си сложете таймер на няколко минути примерно 30-45 и след това 5-10 минути си вземете една почивка, проверете Фейсбук, да не би случайно някой да е качил нова снимка, или любимия ви блогър да е споделил нов пост. 
  • Дръжте си водата и храната близо до вас! За да не се разсейвате с ходене до хладилника или шкафчето ви със сладки неща, просто си сложете на приемно разстояние от вас бисквити, вафли и шише с вода, или каквото обичате. ТОВА НЕ Е ПОВОД да му се нахвърлите! Първо учим, после ядем, не обратното, защото ни се губи апетита за учене ...
  • ако с четене не ви се получават нещата и нищо не влиза в тази глава, опитайте друг начин. Използвайте флашкарти или мисловни карти, ако така ще ви е по-лесно да запомните информацията, а ако единствено разбирате нещата, когато ги учите наизуст, че съм виждала и такива, давайте. Изберете си ВАШ начин, който ви устройва и не ви кара да се чувствате като затворник. Това, че някой друг успява с него, не означава, че е за всеки! 
  • не се карайте насила да учите, защото тази улица е затворена и се вижда от километри! Както съм написала в първата точка, направете си всички други задължения, които може да ви послужат за извинение и започвайте тогава. Не си губете времето излишно. 
  • упражненията също трябва да са важна част от времето ви за учене. Дори и да сте залепени за учебника два часа - направете после някакви физически упражнения, за разтягане и да може тялото ви да се раздвижи отново нормално. Пък дори и да са онази загрявка, която учителите по физическо ни карат да правим в началото на часа.
  • не се сравнявайте с другите! Каквото другите правят си е за тяхна сметка. Те са решили по този начин да живеят, да учат, да ядат - така да е! Вие си гледайте себе си. Няма да пропуснете много, ако не отидете на едно кафе с приятелите ви или не си изгледате новата серия на сериала в деня, който е качена. Светът продължава да се върти! 
  • никакви отрицателни мисли преди, по време и след изпита/теста! Учили сте, направили сте, каквото сте могли - това е важното. Ако сте свършили първото по начин, който ви е удовлетворил, то и резултата от второто ще направи същото. Бъдете позитивни, надявайте се на най-доброто, пък ако не се получи идеален резултат накрая поне сте направили всичко, което е могло. Не хленчете, а се стегнете и отивайте да търсите това, което ви кара да затанцувате отвътре (#Клише ама истина). Понякога аз си повтарям неща от сорта на: "Знам всичко, което ми е нужно да знам.", "Теста беше лесен.", "Освободих се от всички изпити." и т.н., защото до една степен тези фрази ме успокояват и карат да мисля по друг начин. Вие може да си измислите свои. 
Е, това бяха моите съвети, затова как би могло да се учи за изпити. Разбира се, нарушавам ги понякога, но винаги съм си доволна от резултатите. 

Въпроси: 
  • как учите вие? 
  • имате ли си техники и ако да, то какви? 

You Might Also Like

2 comments

  1. Чудесен пост и много полезен! Точно от такъв пост се нуждаех в момента, тъй като ми предстоят доста класни този месец, а аз съм от хората, който учат в последния момент, колкото и да си казвам, че ще седна една седмица преди теста за да си науча, винаги се заблуждавам или отлагам, докато не настъпи и последния ден до теста и тогава се опитвам да науча всичко, дори това да значи, че няма да мигна през нощта. Напълно съгласна съм с теб за всичко, което си споменала в поста си, определено ще използвам съветите ти, които си посочила.
    Моята техника за учене, ако мога така да я нарека е, че за да запомня нещо или да го науча, винаги го пиша по няколко пъти, докато не го запомня, само това помага при мен. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. И аз бях така преди, но сега влязох в релси.:дд Аз последния път постъпих по същия начин - написах всичко, което бях научила. Чрез писането винаги се концентрирам повече и ако мисълти ми започне да чете правилно е още по-хубаво. Благодаря за коментара! :)

      Delete