Ten Things on my Reading Wishlist (с участието на Теди - Bookishipster)

May 09, 2017


Здравейте! Днешният Топ 10 ще е малко по-специален, тъй като освен моите желания, затова какво искам да чета, Теди от Bookishipster  ще се включи също. Видях някои блогъри да го правят, така че реших и аз. Смятам, че е чудесна идея, а пък точно за тази тема Теди ще ме улесни страшно много, тъй като не знам дали ще се сетя изцяло за 10 неща. 
Повече информация за Top Ten Tuesday можете да намерите ТУК

И сега да започваме с желанията на Теди:


1. Хранителни разстройства.

Да, знам, странно желание е, но наистина ми се иска да има повече книги с герои, които страдат от хранителни разстройства и най-вече – които ги преодоляват. Истината е, че страшно много хора имат такъв проблем, някои дори без да го осъзнават. Може би ако темата бъде включвана по-често в тийн романите, а и не само, ще помогне на много хора.



2. Пътуване във времето.


В блога си много пъти съм споделяла, че този похват страшно ме обърква и винаги се чудя дали пътуването в миналото всъщност променя нашето бъдеще, или е било писано да се случи така, но колкото и объркана да оставам след тези книги, определено бих искала да ги срещам по-често.

3. Първа световна война.

Има много книги за Втората световна война, но аз лично не съм срещала почти никакви за Първата, особено насочени към младежите. Иска ми се да съществуват повече такива четива, смятам, че ще бъдат доста интересни, а и ще ни запознаят по-обстойно с подробностите около войната.

4. Египет.

Отново, има много книги за гръцката митология, но тези за египетската са далеч по-малко. Да не говорим за тези, посветени на Клеопатра например, за която мога да чета цял ден. Надявам се да започнат да се издават и пишат повече книги за египетската история и култура, защото това е един наистина интересен период, който има нужда от повече популяризиране.

5. Главни герои, които отказват да бъдат „избрания”.

Знам, че звучи доста странно, но ми се чете за герой, който не иска да бъде „избрания” и единствено той да може да спаси света. Тази идея е заложена в почти всички книги, в почти всички мои любими книги дори, но това не означава, че не ми се чете нещо по-различно. А и мисля, че определено би било интересно ако по някое време в книгата главният герой просто реши, че не иска да продължава напред и избяга в друга държава, например. Тогава определено ще настъпи един голям хаос. 


А, ето ги и моите:


6. Шизофрения и Дисоциативното разстройство на личността (раздвоение на личността).

Теди също е започнала с болест, така че и аз така ще постъпя, защото може би в момента ми е изключително интересно и любопитно да разбирам за тези две болести, тъй като разбрах, че двете всъщност са различни, колкото и да ги объркват хората. Така пише в Уикипедия поне.
Има малко книги, свързани с тези заболявания, а пък за филми да не говорим. Мисля, че "Логан" се появи наскоро и аз все още не съм го изгледала, но от него ми се върна желанието. Сигурно някой вече може да си помисли, че мисленето ми е изкривено да искам да чета за такива неща, но това е реалността - приемате или не, все тая! 

7. Бъдещето. 
Досега съм чела само "Изборът" и "Кралицата на Тиърлинг". Говоря за бъдеще, което се развива на Земята, а хората не се носят в Космоса. Харесва ми да чета за различните мирогледи, които имат авторите. Само да не ни връщат към първите ни години без техника и пр. ще е чудесно. Някаква нова модерна технология, тук-там по някой робот, който да къса нервите на хората, котките - поробители на хората и т.н., и т.н. Не се знае дали ще доживеем да видим нещо такова, затова книгите са ни най-евтиното пътешествие до там. 

8. Ненадежден разказвач. (Не знам как по-точно да си го преведа на български, дано свърши работа)
Това със сигурност не съм го срещала, но го видях някъде из Интернет и се замислих колко интересно ще е, ако се окаже, че не може да се има доверие на лицето, което предава историята. Ще трябва да слагаме питанка на всичко, а накрая може да се окаже съвсем обратното, че е бил напълно надежден. 


9. Семейни връзки.
В колко от книгите има двама родители? А, в колко от тях връзката с детето им е нормална без усложнения? А, в колко от тях родителите участват в шантавите приключение във фантастичния свят на децата си? Аз поне не мога да назова много, а за някои и изобщо. Искам нормалните си семейни отношения, подкрепа от страна на родителите или родител да се хвърли в епицентъра на събитията заедно с група крещящи от страх тинейджъри, разбира се този родител да е професионалист в сарказма и да е готов за приключения винаги. На мен това ще ми дойде много свежо и забавно да чета. Ако искате и размяна на местата, но един от двамата да си няма и представа за живота на другия. Срещала съм го по филмите, сега искам книга. 

10. YA мистерия, свързана с Великденските острови, Бермудският триъгълник, Дяволското море, Стоунхендж и др. подобни мистериозни места. Винаги можете да ми събудите интереса с някое от местата, което изредих, а ако се включи в някаква добре измислена история с нужната дълбочина и скорост ще е прекрасно. 

Това беше от нас двете за днес! Много благодаря на Теди, че отвърна на поканата ми да е гост в блога! За тези, които са пропуснали можете да посетите нейния блог ТУК! В бъдеще със сигурност ще има още такива гостувания. 
Надявам се да ви е било интересно и сега, както винаги: 

Въпроси за вас:
  • за какво имате желание да четете? 
  • обичате ли мистериозни места ? 

You Might Also Like

0 comments