Top Ten Tuesday: The Best Books I've Read In 2016

December 27, 2016


Дойде време да направя книжната равносметка за годината. Много се радвам, че имам Goodreads, за да мога да подредя точно и ясно книгите през тази година.
Както се вижда това отново е от темите на ежеседмичното "събитие" Top Ten Tuesday, водено от момичета от The Broke and The Bookish.
И сега без повече губене в празни приказки нека да започваме по възходящ ред. Едни от най-трудните решения, които съм взимала досега ... :)

10. Прелестни създания - Ками Гарсия, Маргарет Стоъл.
Започвам с една книга, която прочетох изключително късно и не говоря, че я завърших преди няколко дни, а за самата година на издаване и всичко останало. Тази година се запознах с толкова нови идеи и светове, а този беше един от последните и бързо ми се хареса, така че десетото място отива за първата книга от "Хрониките на чародейците".

9. Wither - Lauren DeStefano.
Оригинална идея, странен свят, добре изградени герои и злодей - психопат. Прекрасно! Тази книга винаги я давам за пример като нещо оригинално, защото тя наистина е такава, а и е доста леко и интересно написана, така че трябва да ѝ се даде шанс!

8. Ангел с часовников механизъм - Касандра Клеър.
Едно име - Уил Херондейл или едно дуо ако искате - Уил и Джем. Те поддържаха интереса ми към поредицата, а някои други герои се присъединиха на по-късен етап също. С тази книга се запознах със света на Ловците на сенки, така че заема специално място.

7. Дете на пустинята - Олуин Хамилтън.
Още си спомням как като четох тая книга в какво бързо нещо се беше превърнало ежедневието ми. Все пак не можах да се спра от това да я чета във всяка удобна минута. Хареса ми новия и странен свят и съществата от него. Всичко интересно и ново ме привлича, и няма какво друго да направя освен да го послушам. 

6. Двор от мъгла и ярост - Сара Дж. Маас
Оставаше и да пропусна възходящата градация на Фейра. Ами, няма! Заслужаваше си го. А, като я изключим нея, наистина се насладих на книгата като цяло. И съм сигурно единствената, която не мрази Тамлин, а го смятам за изключителен герой, който кара нещата да се случват в тая поредица. Само помислете за момент в първата книга кой е виновника Фейра да се запознае със света на феите и във втората кой кара главната ни героиня на крайни действия, и накрая обърна на 180 градуса развръзката на събитията. И после ми кажете, че не струва!!! 

5. Dorothy Must Die - Danielle Paige.
Една дума - Оз с главата надолу. Чувствам се като у дома си с тази книга. Може да не е толкова голяма на брой страници, но пък местата и приключението си заслужават, а и като добавим и шантави герои става чудесно! 

4. Сянка и кост - Лий Бардуго. (не мога да избера най-любима книга, така че цялата поредица е на това място)
Няма как да пропусна книгата, която ми показа, че мога да чувствам, а и любимия ми злодей е тук. Мал и Алина си остават завинаги една от най-сладките и симпатични двойки за мен, на които ще се радвам. Тъмнейший е перфектен. Света е оригинален и интересесн, че дори бих живяла. Също се радвам, че дадох шанс и на тази книга през годината.

3. Академия за вампири - Ришел Мийд. (същото като при №4)
Още си бия главата, че започнах поредицата толкова късно в живота ми, но се радвам, че го направих. Едно от най-добрите решения, които съм взимала някога. Роуз, Кристиан, Ейдриън ...!!!! 

2. Six of Crows - Лий Бардуго.
Обичам тази книга толкова много, нямам търпение да се завърна в света на Гриша отново с втората книга и да се отправя на нови смъртоносни приключения с героите. Групата от шестимата герои е в топа ми вече също, а за Каз не искам и да почвам да говоря!!! 

1. Кралица на сенките - Сара Дж. Маас. 
За много сигурно е напълно очаквано и то нямаше съмнение, че ще избера някоя друга книга за първото място. Да, останалите книги също са добри (особено тази от №2, която ме накара да се замисля за миг), но тази ме хвана с всичко нея. Обичам поредицата и не мога да повярвам, че остана само още една книга от нея!!! Какво ще правя след това с живота си?! (Възможно е да се скрия в нас, да се тъпча с пица и торта, да гледам някакви сериали, да си подсмърчам понякога и това да е, докато нещо друго не ми хване окото. Клин клин избива, нали?)

Е, това бяха най-добрите книги, които прочетох през тази година. Всяка от тях уникална по свой собствен начин. Радвам се, че трябваше само десет да са, въпреки че ми беше адски трудно, но пък така докато мислех защо една трябва да е на това място, а не друга ми се избистриха и мислите за самите книги. Всичко си дойде на мястото и ми харесва как се получи.
Всяка от книгите я препоръчвам с две ръце и бих ги пробутала на всеки! Дайте им шанс, хора, ако не сте го направили! 

В коментарите може да споделите кои са вашите топ 3 книги от тази година :) 

You Might Also Like

2 comments

  1. Страхотен подбор! Все пак очаквах да видя "Град от кости" хехе, но пък не съм се съмнявала, че ще включиш "Сянка и кост", "Академията" или "Стъкленият трон" ;дд

    ReplyDelete
  2. Много обичам такива постове и ми беше приятно да прочета за твоите най-любими книги през годината :)

    ReplyDelete